Opis ogólny | Wymagania sprzętowe | Od autora strony
Jesteś gościem na tej stronie
Wing Commander Prophecy jest
kolejnym, piątym już odcinkiem "sagi kosmicznej" Wing Commander autorstwa
firmy |
|
![]() |
O ile kwestia nowej fabuły może być przedmiotem sporów, o tyle strona techniczna jest poza wszelką dyskusją - gra po prostu rzuca na kolana. Niesamowicie realistyczna, w pełni trójwymiarowa grafika z wielką ilością dopracowanych do perfekcji szczegółów, bardzo pomysłowo zaprojektowane obiekty kosmiczne, efektowne eksplozje, wstawki w postaci ciekawych animacji, wreszcie doskonała warstwa dźwiękowa z dużą ilością czasami bardzo dramatycznych komunikatów podczas walki. Wszystko to tworzy jedyny w swoim rodzaju nastrój. Ale też z drugiej strony wszystko to chodzi zupełnie płynnie na zwykłym P166 z 32 MB RAM! Mało tego - nie jest nawet konieczny żaden akcelerator graficzny! W dzisiejszych czasach nie do uwierzenia, prawda? A jednak. |
Cóż, trzeba powiedzieć, że
jeśli chodzi o engine gry, to panowie z |
|
Na uwagę zasługują także bardzo licznie
występujące (zazwyczaj pomiędzy misjami) filmy. Budują
one główną oś fabuły, zwiększają poczucie realizmu gry i nadają poszczególnym
postaciom charakter. Dzięki filmom możemy doskonale wczuć się w sytuację i pełniej
przeżywać to co się dzieje. Możemy obejrzeć dokładnie pomieszczenia bazy oraz
sekwencje startu czy lądowania. Mamy także okazję bliżej i od trochę innej, bardziej
prywatnej strony, poznać osoby biorące udział w operacji. To dość unikalna cecha -
niewiele jest bowiem gier, w których występujące postacie to coś więcej niż tylko
zbiór nazw i parametrów. |
|
Reasumując
można powiedzieć, że Wing Commander Prophecy jest jedną z najlepszych obecnie gier w
swojej klasie. Efektownie i z olbrzymią fantazją wykonana, z jednej strony stwarza
niepowtarzalny, "kosmiczny" klimat, z drugiej, dzięki doskonałemu engine'owi,
daje możliwość przeżywania niesamowitych emocji związanych z walką. Ma stosunkowo
proste i przejrzyste zasady gry ale nie jest banalna jak
większość tzw. "strzelanek" (przy wykonywaniu misji
oprócz naciskania klawisza "fire" czasami trzeba jeszcze trochę pomyśleć).
WCP jest długą grą. Nie należy próbować jej przechodzić w ciągu jednego czy dwóch
wieczorów - grę tą należy powoli smakować. Ale jest to równocześnie gra, która
wciąga i angażuje emocjonalnie do tego stopnia, iż bardzo szybko zapominamy, że to
tylko gra... |
Wymagania sprzętowe WCP, jak już zresztą wcześniej
wspominałem, są zadziwiająco skromne biorąc pod uwagę wysoką jakość grafiki oraz
dużą dynamikę gry.
Oto one (w nawiasach podaję parametry mojego PC-ta, na którym gra chodzi zupełnie
płynnie):
Jeśli będziecie mieć jakiekolwiek uwagi dotyczące treści lub formy strony - piszcie. Mój adres to: nk4@alpha.net.pl. Postaram się jak najszybciej odpowiedzieć i, w razie potrzeby, odpowiednio zaktualizować stronę.
Równocześnie chciałbym przeprosić za wszystkie błędy, niedociągnięcia i niezgodności z konwencjami. To moja pierwsza strona, którą publikuję. Nie ukrywam, że traktuję ją także jako swojego rodzaju trening oraz źródło internetowych doświadczeń. Tym bardziej będę wdzięczny za wszelkie konstruktywne uwagi od bardziej doświadczonych Webmasterów. Z góry dziękuję.
Piotrek